Rynek używanych samochodów w Polsce jest w bardzo dobrej kondycji, ponieważ rodacy nie rezygnują z zakupu aut z drugiej ręki. Co wzbudza największa zainteresowanie i jakie są aktualne trendy?

Używane auta w Polsce – znane marki

Wybór odpowiedniej marki to jedno z kluczowych kryteriów branych pod uwagę przez kierowców kupujących samochody osobowe. Używane egzemplarze sygnowane znanymi markami wzbudzają zdecydowanie największe zainteresowanie. Polacy są najbardziej skłonni nabyć starszy i tańszy model popularnej marki, nastawiając się na korzystanie z samochodu przez kilka lat. Przy tej okazji warto wspomnieć o jeszcze jednej istotnej kwestii. Znane marki kojarzą się z lepszą dostępnością części zamiennych, co przekłada się na koszty serwisu.

Używane auta w Polsce – jakie kwoty?

Klienci serwisu Używane Jak Nowe wykazują największe zainteresowanie autami od 10 tys. do 20 tys. tys. zł. Sporo osób jest też w stanie przeznaczyć na zakup 20-50 tys. zł. Zdecydowanie najmniej liczną grupę stanowią z kolei kierowcy szukający osobowych samochodów powyżej 50 tys. zł. Wielu nabywców deklaruje, że są skłonni wyłożyć dodatkowe pieniądze, jeśli w rachubę wchodzi pojazd w bardzo dobrym stanie technicznym i ze stosunkowo niedużym przebiegiem. Samochód ma być przede wszystkim sprawny, a przez to bezpieczny w eksploatacji.

Używane auta w Polsce – kompakty i nie tylko

Kompakty oraz samochody należące do segmentu B cieszą się największym zainteresowaniem nabywców. Nieco mniej rozchwytywane są auta segmentu D, niemniej dla osób rozglądających się za wygodnym pojazdem rodzinnym to właśnie one stanowią najlepsze rozwiązanie. Od paru sezonów na motoryzacyjnym rynku wtórnym w Polsce można zaobserwować wzrost popularności crossoverów i SUV-ów. Spadek odnotowują natomiast pojazdy z silnikiem diesla.

Zakup używanego auta osobowego jest bardzo indywidualną sprawą. Każdy sam w swoim zakresie powinien określić zarówno swoje potrzeby i preferencje, jak i finansowe możliwości. Trzeba pamiętać, że wydatki na samochód nie kończą się wraz z jego zakupem i rejestracją.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. Należy mieć to na uwadze zapoznając się z treścią.