Wiele firm nie jest w stanie funkcjonować bez floty składającej się z samochodów dostawczych. W segmencie tego typu aut znajdują się pojazdy przeznaczone do różnych typów działalności. Na co więc zwracać uwagę przy wyborze odpowiedniego modelu?

Ładowność samochodu

Jedną z kluczowych przesłanek uwzględnianych przy zakupie samochodu dostawczego dla firmy jest jego ładowność. Zazwyczaj są to pojazdy o masie do 3,5 t – ich dużą zaletą jest to, że wystarczy prawo jazdy kat. B, aby móc zasiąść za kierownicą. Poza tym dobrze sprawdzają się na wszystkich drogach. To, jaka dokładnie powinna być ładowność auta, zależy głównie od rodzaju i ilości przewożonych towarów. Eksperci z salonu Autoplaza radzą, aby w tym obszarze zawsze mieć zapas, gdyż w miarę rozwoju firmy będzie ona potrzebować bardziej pojemnych samochodów.

Koszty eksploatacji

Dobre auto dostawcze powinno być solidne i niezawodne, a przy tym w miarę niedrogie w utrzymaniu. Rodzaj silnika oraz ilość spalanego paliwa grają tu pierwsze skrzypce, niemniej trzeba pamiętać również o dostępności części zamiennych.  Najbardziej opłaca się postawić na popularne marki takie jak np. Ford. Dostawczy samochód, który na dłużej trafi do serwisu, nie tylko generuje wyższe wydatki na utrzymanie, ale też zaburza płynność działalności. Z tego powodu należy mieć pewność, że w razie awarii jej usunięcie nie zajmie dużo czasu i nie będzie kosztować fortuny. Warto zasięgnąć informacji na temat awaryjności rozmaitych modeli.

Cena samochodu

Cena to bardzo ważne kryterium decydujące o zakupie samochodu dostawczego, niemniej aspekt ekonomiczny wiąże się z jeszcze jednym ważnym czynnikiem. Chodzi w tym momencie o utratę wartości. Jedne pojazdy tracą na wartości szybciej, inne wolniej – jest to zdeterminowane różnymi przesłankami. Dla wielu firm ma ogromne znaczenie to, po jakiej cenie będzie można za jakiś czas sprzedać samochód, a im mniej będą na tym stratne, tym lepiej. W dobrego dostawczaka opłaca się więcej zainwestować, jeśli w dalszej perspektywie jest jego sprzedaż.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. Należy mieć to na uwadze zapoznając się z treścią.