Duża dostępność aut z Japonii sprawia, że coraz częściej zastanawiamy się nad sprowadzeniem swoich wymarzonych czterech kółek właśnie stamtąd. Auta pochodzące z Japonii charakteryzują się nieporównywalnie lepszym stanem technicznym niż pojazdy z naszego podwórka. Wpływ na to ma niewątpliwie wyższa kultura techniczna Kraju Wschodzącego Słońca. 

Auta z kierownicą po lewej (europejskiej) stronie
Wbrew pozorom auta z kierownicą po ,,naszej” stronie stanowią dość sporą grupę w Japonii. Skąd znalazły się właśnie tam? Przyczyna jest jedna – prestiż. Japończycy za symbol bogactwa uważają posiadanie europejskiego auta. Szczytem luksusu w wydaniu japońskim jest bycie tak bogatym, że stać nas na kaprys w postaci auto prosto z kraju producenta, a więc chociażby Niemiec lub Włoch. Warto rozejrzeć się za markami premium – BMW, Mercedes – gdyż takie są najchętniej tam kupowane. Niski przebieg, dobry stan – na pierwszy rzut oka widać, że są to pojazdy używane okazjonalnie. Stąd biorą się też niewiarygodnie niskie przebiegi – mniej niż 100 tysięcy w przypadku kilkunastoletniego auta – w Japonii to norma!

Auta z kierownicą po prawej (japońskiej) stronie – JDM
JDM, czyli Japanese Domestic Market, to skrót znany dobrze wśród miłośników japońskiej motoryzacji. Są to wszystkie auta przeznaczone na rodzimy rynek, a więc z kierownicą po prawej stronie. Warto szukać przede wszystkim aut rdzennie japońskich – sportowych legend, jak Nissan Skyline, czy unikatowych limuzyn, jak Toyota Crown.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. Należy mieć to na uwadze zapoznając się z treścią.